Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Tuesday, April 21, 2009

4 UR INFORMATION.......


Bismillahirrahmanirrahim...

Tidak disangka2...Da betimbun buletin yg x dibaca dlm ****** huhu...bnyk gk benda mnarik n bemanfaat yg sy dapat..Antaranya yg nk dikongsi arini ialah...jeng3... ;)


1. Jika anda makan satay, jangan pula lupa timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu? Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah. Timun pula adalah anti-karsinogen.


*Genius jgk penjual2 sate 2 eh…huhu…

2. Jangan makan udang selepas mengambil pil vitamin C ! Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.


*Jgn cuba aksi ini d mn2…ahaks...

3. Cuba yang ni bagi penggemar makanan ni "Bah Kut Teh" (b.a.b.i@khinzir). Banyak orang Cina suka makan yang ni, lihatlah sebelum terlambat. Cuba tuangkan Coke (minuman bersoda) atas kepingan daging khinzir tu dan tunggu sekejap, anda boleh tengok ulat berenyut-¿renyut keluar dari sana . Fakta diperolehi dari 'Health Corporation of Singapore '.


*Act banyak lg keburukan b.a.b.i ni..Insya Allah kalo de kesempatan nnt sy storykan…

4. Barah akibat penggunaan bahan dalam Shampoo. Balik rumah dan periksa.Tukarlah ke jenama lain sebelum terlambat, jika kandungan dalam shampoo anda mengandungi Sodium Laureth Sulfate atau ringkasnya SLS. Bahan ini akan menyebabkan barah dalam jangka masa yang panjang dan ini bukannya jenaka. Shampoo yang disahkan mengandungi bahan ini ialah; VO5, Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Hemp Shampoo terbaru keluaran body shop, Nature Force dan lain-lain lagi. Shampoo Clairol's Herbal Essence adalah satu-satunya yang mengandungi Sodium Laureth Sulfate secara tunggal. Meskipun pertanyaan telah pun dibuat terhadap syarikat ini dan jawapan daripada mereka ialah, "Ya memang kami dah tahu masalah ini tetapi kami tidak boleh melakukan apa-apa kerana kami memerlukan bahan yang boleh mengeluarkan buih yang banyak". Dalam pada itu, Pasta Colgate & Dee Dee (untuk kanak-kanak) turut mengandungi bahan yang sama untuk penghasilan buih.


*Yg ni x pasan la plak…x pe..blik nih kna wt spot cek la jawapnya..huhu..

5. Kepada penggemar makanan jenis mee segera (tak kiralah maggi, mamee, ruski, dsb), Pastikan berhenti makan dulu sekurang-kurangnya 3 hari selepas mengambil mee segera itu sebelum mengambil paket yang seterusnya. Maklumat yang dikongsi bersama dengan seorang doktor. Mee segera mengandungi salutan wax yang menyebabkan mee segera tidak melekat antara satu sama lain apabila dimasak. Telah dinyatakan terdahulu melalui SEORANG AKTOR dari SBC (sekarang ni dikenali sebagai TCS). Beberapa tahun lalu, yang mana kariernya membuatkan beliau sangat sibuk untuk memasak, jalan mudah mengambil mee segera setiap hari. Kemudiannya beliau disahkan menghidap barah. Barahnya disebabkan wax dalam mee segera. Doktor juga memberitahu yang badan manusia memerlukan 2 hari untuk membersihkan wax dari sistem badan. Seorang lagi mangsa yang serupa ialah pramugara dari SIA yang mana setelah berpindah dari rumah ibunya ke rumahnya sendiri, Dia tidak memasak tetapi kerap makan mee segera. Dia didapati menghidap barah dan meninggal dunia selepas itu.!


*Argghh..tkutnya…sy pn rjen gk mkn mee segera…nk jmat duit punya pasal…uhuk3…


6. Bawang Goreng segera , Somebody melawat ke sebuah perusahaan kecil membuat bawang goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman. Yang bewarna dan tidak bewarna diasingkan. Apa yang mengejutkan ialah straw yang tidak bewarna dicampur bersama gorengan bawang yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan, ianya melebur lantas menyaluti bawang tersebut. Sebab itulah kalau bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akan lembik tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja.


*Ni lg satu ma fevret..kalo x de nih sbg aksesori sup,grg2 n etc x sah lah la…rupa2nya slama ni sy mkn straw…uuwweeekkk…


**Sebarkanlah maklumat ini kepada orang- orang yang anda sayangi dan pengguna yang masih belum disedarkan... Wallahualam


1 8 org suke menyonteng:

Ainul Salasiah Bintun Shafian said...

Assalamualaikum..

dilah..thanks 4 the info..banak yang kami tak taw.shmpoo herbal essence tu adik kami guna!!!huhu..
patutla rambut dia r cam pelik jer.

dilah..riiinduu hang!!!

Related Posts with Thumbnails