Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Saturday, April 25, 2009

ANTARA 5 PERKARA YG DIINGINKAN MANUSIA


Bismillahirrahmanirrahim...

Ada banyak perkara kat dunia nih yg sangat manusia mahukan n berusaha besungguh2 untukmendapatkannya..Antara 5 dari perkara itu adalah:

1-wajah yang cantik

2-duit yang banyak

3-kesihatan yang baik

4-anak2 yg cerdik dan berjaya

5-tidur yang nyenyak tanpa ganguan

Tanpa kita sedari, act senang bgt untuk kita dapatkan 5 perkara di atas...hanya perlu lakukan INI at least 25 minit setiap hari..apa INI 2???

Sabda Rasulullah S.A.W: siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak...."

Maka, solat lah anda sebelum anda disolatkan...hehe...Senang kan tuk dptkan 5 perkara kat atas..betapa Allah dah berikan da easiest way tuk kita...cuma kita yg sering lalai kepadaNya..include me...uhuk3 (T_T)

Rasulullah SAW ada bersabda, katanya, "Setiap anak Adam akan dijaga oleh dua malaikat. Malaikat yang di sebelah kanan lebih berkuasa dari yang sebelah kiri. Sekiranya seseorang anak Adam melakukan dosa maka malaikat yang di sebelah kiri akan bertanya pada malaikat di sebelah kanan katanya, "Apakah yang harus aku catat?" Kata malaikat di sebelah kanan, "Jangan kamu catat dahulu dosanya sehingga ia melakukan 5 kesalahan. Malaikat yang di kiri bertanya lagi, "Kalau ia telah melakukan 5 kesalahan, apa yang harus aku catatkan?" Jawab malaikat kanan, " Biarkannya, sehingga ia membuat kebaikan kerana kami telah diberitahu oleh Allah SWT bahawa satu kebaikan akan mendapat 10 pahala. Oleh itu hapuskanlah 5 kesalahannya yang lalu sebagai tebusan dan kami masih simpankan untuknya 5 pahala lagi."

Tercenganglah syaitan mendengarkannya lalu berkata,"Kalau macam ini sampai bilakah aku dapat merosakkan anak Adam."

See...betapa besarnya rahmat Allah pada hambaNya...kasih sayangnya melimpah ruah dan x tebatas... hanya kita yg sering lalai n leka dgn keseronokan dunia...

"Dan kehidupan dunia ini hanya senda gurau dan permainan. Dan sesungguhnya negeri akhirat itulah kehidupan yg sebenarnya, sekiranya mereka mengetahui." (29:64)

Peringatan untuk diri sendiri n sahabat2 sekalian...Wallahua'lam...

2 8 org suke menyonteng:

ainul salasiah shafian said...

Assalamualaikum sahabat..

thanks dilah..best sangat2 hadis tue..

sume benda Allah dah atur sebaik-baiknya, cuma kita manusia yang tak kaji perabih...

start cuti bila?

charkoeyteow girl said...

btol3... (^_^)
aku cuti ujung bln 5 nih...
ang x blik u lg kan tem 2?

Related Posts with Thumbnails