Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Saturday, May 9, 2009

GERAKAN FREEMANSORY

Bismillahirrahmanirrahim…

Hari ni sy nk kongc satu info yg saya bru dpt smlm..hehe..syukran jazilan 2 Farahin Tesl Cohort 1 coz bawak topic ni tuk dibincangkn iaitu pasal GERAKAN FREEMASONRY…act sy pn x tau sgt pasal bende nih (malunye..uhuks :”>) Alhamd, rs cm bruntung sgt d plih oleh Allah besama shbt2 tuk solat bejemaah d surau smlm n dpt plak join sesi brain storming tuk membincangkn isu nih (jmput2la ke surau (^_^) )…jd, tanggungjawab sy skrg tuk menyebarkn ilmu yg sy dpt ni sprt mn saranan Rasulullah S.A.W, ‘sampaikanlah walaupun satu ayat.’ Bedasarkan survey yg saya wat smlm, act ramai lg yg x tau pasal gerakan Freemasonry nih…kebanyakan shbt2 ada yg penah dengar, tp x tau exactly bout gerakan 2…n ada jugak yg x penah dengar lansung…k, meh sy story sket apa yg sy fham bdasarkn penyampaian Farahin semalam n ada gk sy wt research sket2 pasal gerakan nih...

Freemason ialah pertubuhan persaudaraan yang muncul dengan asal usul yang kabur pada akhir abad ke-16 hingga awal abad ke-17. Freemasonry terdiri dari dua kata yang di satukan. Free ertinya bebas atau merdeka, sedangkan Mason adalah juru bangun atau pembangun. Pertubuhan ini kini wujud dalam berbagai-bagai bentuk di seluruh dunia, dengan keahliannya dianggarkan sebanyak sekitar 5000 000 (termasuk sekitar 480,000 orang di England, Scotland dan Ireland sahaja, serta lebih kurang dua juta orang di Amerika Syarikat). Tujuan akhir dari gerakan Freemason ini adalah untuk mendirikan Haikal Sulaiman atau Solomon Temple.

Sedikit informasi tentang Haikal Sulaiman/Solomon Temple:

  • Banyak pendapat yg mengatakan Tentang Haikal Sulaiman/Solomon Temple ini berada di tanah yang kini di atasnya berdiri Masjidil Aqsa.
  • Mereka yakin yg tahun 1012 Sebelum Masehi (SM), Nabi Sulaiman membangunkn Haikal Sulaiman di atas Gunung Soraya di wilayah Palestin. Tapi pada tahun 586 SM, Raja Nebukhadnezar dari Babilonia menghancurkan Haikal Sulaiman ini. Tahun 533 SM, bangunan ini didirikan kembali oleh seorang bernama Zulbabil yang telah bebas dari tawanan Babilonia. Atas kebebasannya itulah, ia membangun kembali Haikal Sulaiman.
  • Pada tahun ke 70 M, seorang penguasa Romawi menakluki Palestin dan membakar serta menghancurkan Haikal Sulaiman ini. Kerosakan terus menerus dialami setelah penyerbuan Bangsa Hadriyan. Begitu juga saat kekuasaan Islam, kononnya Haikal Sulaiman di hancurkan dan sebagai gantinya didirikan Masjidil Aqsha pada abad ke-7.
  • Tapi tafsir lain tentang hal ini juga mengatakan Haikal Sulaiman sebagai wilayah kekuasan yang luas. Bahkan ada yang menariknya hingga sampai wilayah Khaibar, saat kaum Yahudi diusir di zaman Rasulullah S.A.W. Disebabkan itu, mereka meyakini harus menguasai seluruh dunia, bahkan hingga tanah Khaibar, tempat mereka terusir dahulu karena penghianatannya pada Rasulullah dan piagam Madinah.
  • Dan untuk itulah mereka bekerja dan membangun, iaitu untuk merebut Haikal Sulaiman dan mendirikan kekuasannya secara nyata, serta mempengaruhi pemerintahan dan kekuasan yang mampu mereka pengaruhi. Dan untuk menyebar kekuasaan itu, salah satu rintangan besar yang dihadapi oleh gerakan ini adalah agama-agama, terutama agama Samawi atau agama-agama wahyu, Kristien dan Islam. (Bagi orang Yahudi, hanya mereka umat n agama terbaik di dunia)
(Sumber dipetik drp: http://amanah-land.blogspot.com/2007/03/freemasonry-masuniah.html)

Terdapat 7 prinsip gerakan freemansory iaitu:

1) Sangat menjaga rahsia- mana2 ahli yg membocorkan rahsia tentang gerakan ini akan dibunuh n dicincang2…

2) Ahli mestilah 100% Yahudi- Ahli yg dr agama lain mestilah putus hubungan dgn agama asal mereka n convert 2 Jewish. Mereka akan melalui proses pembaptisan dr peringkat ke peringkat…

3) Bg mereka Yahudi adalah umat yg terbaik- “Dan org2 Yahudi dan Nasrani tidak akan
rela
kepadamu (Muhammad) sebelum engkau mengikuti agama mereka.” (Al-Baqarah :120)

4) Menyebarkan semua kemungkaran- Org Yahudi menggunakan pendekatan menyerang melalui pemikiran seperti menyebarkan ideologi2 (nasionalisme, kapitalisme, hedonisme, sosialisme n sekularisme), arak, perempuan, seks, hiburan dll.

5) Memusuhi semua agama- as dey thought dat Jewish is the best religious compared 2
others…


6) Tolong menolong sesama ahli- untuk kepentingan gerakan…

7) Menyebarkan propaganda- dah banyak filem n lagu propaganda depa bg kita dengaq utk memecahkan belahkan org Islam. Antaranya, cuba bukak utube n type the arrival. Tngok part 1-52 n fhamkan btol2 apa yg diorang cuba smpaikan...

FREEMANSON DI MALAYSIA

Freemason pernah menjadi isu di Malaysia apabila Haji Sulaiman Palestin bertanding jawatan dalam UMNO. Ada dakwaan pemimpin tertentu ditaja atau menjadi ahli Freemson untuk melonjak naik dalam hierarki negara. Awal 1980-an isu ini kembali senyap dalam persidangan UMNO.

Di Malaysia, cawangan Freemason beroperasi sebagai Loji Besar Daerah Timur Tengah (District Grand Lodges of Middle East atau DGLME). DGLME secara rasmi bermula di Kuala Lumpur pada 20 Oktober 1916. Ia dipanggil Timur Tengah kerana pada awal kurun ke-19, setiap yang berada antara timur India tidak termasuk timur jauh (Hong Kong, China dan Jepun) dikenali sebagai Timur Tengah. Hanya pada kurun ke-20, istilah Timur Tengah merujuk kepada negara Arab dan Teluk. Cawangan ini bagaimanapun tidak mahu mengubah namanya kerana sudah biasa dengan nama tersebut dan tradisinya.

DGLME ini meliputi bandar yang luas termasuk bandar lain di rantau ini:

MALAYSIA : 12 loji

Kuala Lumpur: 3 loji
Pulau Pinang: 1 loji
lpoh: 1 loji
Kuantan: 1 loji
Kuching: 2 loji
Port Dickson: 1 loji
Port Klang: 1 loji
Taiping: 1 loji
Kota Kinabalu: 1 loji

(Sumber dipetik drp: http://pewarismalaysia.blogspot.com/2008/12/bertahun-gerakan-freemason-bertapak-di.html)

Ada laporan mengatakan bahawa terdapat juga orang Islam menyertai pergerakan ini secara aktif atau sulit. Bahkan masa ini ada juga laporan kalangan ahlinya yang beragama Islam daripada golongan ternama, professional dan pemimpin.

Kerajaan dan Majlis Fatwa harus mengkaji dan mengeluarkan Fatwa bahawa umat Islam di Malaysia tidak boleh menyertai freemason atau terus mengharamkan pergerakan ini.

Pergerakan freemason telah pun DIHARAMKAN di negara lain seperti Saudi Arabia, Negara Brunei Darussalam, Indonesia, dan banyak lagi termasuklah Negara bukan bermajoriti umat Islam. Di Iraq seawal sebelum presiden Saddam Hussein lagi pergerakan ini telah diharamkan, namun sejak Iraq diceroboh oleh tentera Amerika, freemason telah bertapak kembali n dibawa masuk oleh Amerika di bawah naungan Grand Lodge dari Amerika.

LAGI MENGENAI FREEMASON

Pergerakan ini didakwa dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan cara bergiat cergas di dalam bidang pendidikan, politik, budaya dan sosial.

Gerakan ini berkembang di seluruh dunia termasuk di negara-negara Islam seperti Turki era Mustafa Kamal Ataturk. Freemason juga berkembang luas di Mesir, Maghribi, Lubnan, Malaysia dan lain-lain. Gerakan ini dikaburkan melalui kegiatan amal seperti membantu keluarga yang miskin dan menganjurkan pertunjukan amal untuk disedekahkan kepada mereka yang memerlukan.

Gerakan ini jelas nyata memperjuangkan kewujudan negara Israel dan Yahudi di bumi Palestin antara tahun 1940an dan 1970-an. Ada yang mengaitkan Freemason dengan Dajjal yang akan hadir pada akhir zaman. Ini berdasarkan simbol Free Masonic yang dikenali "Satu Mata Melihat Semua" (All Seeing One Eye) dikatakan menyerupai Dajjal bermata satu.


(Sumber dipetik drp: http://ms.wikipedia.org/wiki/Freemason)

Act apa yg saya smpaikan ini hanya sebahagian kecil maklumat mengenai gerakan Freemason ini…bnyk lg cter2 d sebalik gerakan ini…kalo shbt2 sumer nk tau dgn lebih lanjut, bleh la search kat internet…slain 2, ada banyk gak buku2 yg dijual…ada beberapa buku yg dicadangkan…tjuknya akan sy bg kemudian ye.. lupa lak…hehe ;p

P/s: Musuh2 Allah sentiasa mencari jalan untuk menghancurkan Islam…Jadi apa tindakan kita???tepuk dada, tanya iman…Wallahua’lam…

1 8 org suke menyonteng:

mia misterina said...

salam..
ulasan yg mantap..
nway, nice blog.

Related Posts with Thumbnails