Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Sunday, May 10, 2009

SLAMAT ARI IBU!!! :D

Bismillahirrahmanirrahim...

hari ni mak cuti...mst ngah kemas2 umah tuh...huhu...almaklumla, mak mmg SANGAT rajen (anak2 dia rjen x eh?hehe ;p)...even da umo 53 taun, tp mak masih cam dulu...cergas, aktif, p sna p cni...mak pn sgt sporting n sempoi (walaupun samtime agak kuat beleter...kui8 ;p)...rmai kngkwn ckp...mak x nmpak cam umo dia skang...nmpak cam muda gi...n ramai gak yg ckp mak 2 cam kakak kitorang...hisyyyy...panas tol tlinga bla dengar cm 2...jeles wooo..huhu..papepn i'm still proud wif my mum...mak hanya satu...x da org lain yg bleh gantikan mak...td kol mak nk wish Hari Ibu...mak kata diorang kt umah ngah wat kek n msk spesyel2...aiseh...jelesnya...huhu...anyhow, sempena Hari Ibu, adeq nk adiahkan mak dgn satu sajak nih...spesyel 4 u...tp bukan wat sndri la...ngeh8... :D

Menyayangimu
Bagaikan hatiku tiada sempadan
Aliran jiwaku mengalir bersama arus sungai cinta
Ditempoh kerikil batu-batu tanpa sesak dan kesusahan
Oh sungguh indahnya perasaan itu,

Mengasihimu ibuku,
Meluaskan kecilnya ruang hatiku
Menyegarkan lesunya jiwaku
Menegangkan uratku yang kian melemah
Dek keringnya dari siraman cintamu

Andaikata aku dapat bernyanyi
Burung merak pasti mahu mendedangkannya bersamaku
Menceritakan keceriaan dihatiku di saat aku bersamamu

Walaupun cuma seketika..
Tetapi kebahagiaannya terasa hingga mencapai penjuru langit sejagat

Indahnya kasih itu
Apabila ia menjadi dinamo kepada semangat
Dan penyuntik ilham
Serta penerang obor cahaya
Kepada berlikunya jalanku ini…

karya asal: saudari Muharikah bertajuk Cinta Buat Ibu

Act, bukan Hari Ibu je kita kene raikan ibu kita...krn menghargai ibu bukanlah setakat satu hari je...Sebagai umat Islam kita wajib mentaati dan menghormati ibu bapa pada setiap masa. Ini boleh dilihat pada Firman Allah, bermaksud:

"Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya"
(Surah al Ankabut, ayat 8)

Ini diperkuatkan lagi dengan hadis Rasulullah S.A.W di mana dalam sebuah riwayat seorang lelaki datang kepada Rasulullah S.A.W dan bertanya, "Siapakah orang yang paling patut aku berbuat baik?" Jawab baginda, "Ibumu, kemudian ibumu, kemudian ibumu, kemudian bapamu dan selepas itu orang yang paling hampir denganmu dan seterusnya."


Justru, bahagiakanlah ibu kita slagi mereka masih ada... Wallahua'lam....

LUV U MAK!! ;)

Pssss::touching nye bla baca sajak karya saudari Muharikah ni...tabik spring la...huhu...

4 8 org suke menyonteng:

siti najwa said...

kakak,lame dah xjumpe mak kamu
rindu la nak p umah kamu
tingat dlu2 sambut besday
makan kek
ngan fana n zulerk
hoho
aku mesti tegelak bile tgk gambar2 tyme tu..
owhhhh,rindunyee saat ituh

charkoeyteow girl said...

btol8...
rindu stiap saat kta besama...
huhu... (T_T)

Cik Faridah Huda said...

Mak adeq yang sporting.....
senak perut ketawa kalau semua bertemu!!!!!

charkoeyteow girl said...

hoho...
tol 2 k.cik..
even kdg2 bukan perut je senak..
tlinga pun senak gak..
hak8...

tp x pa...
alah bisa tegal biasa... :D

Related Posts with Thumbnails