Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Thursday, August 6, 2009

BAYI JADIK MAKANAN BIAWAK!!!

Bismillahirrahmanirrahim....

Ada sesuatu utk dikongsi...
Ada sesuatu utk dihayati...
Ada sesuatu untuk difikirkan...

Apakah dosa si kecil ini sehingga diperlakukan mcm nih???


KUANTAN - Beberapa orang pekerja sebuah kilang pemprosesan makanan, Ocean Fresh Sdn. Bhd. pada mulanya ternampak sebungkus beg plastik sampah di tepi Sungai Kuantan dekat Kampung Peramu, di sini petang kelmarin tetapi mereka tidak mengendahkannya.

Sangkaan mereka ialah bungkusan yang sudah mula mengeluarkan bau busuk itu mungkin ada bangkai ayam atau itik.

Namun, ia memerlukan 'kerja' seekor biawak untuk membuktikan mereka salah.

Pada kira-kira pukul 11 pagi semalam, beberapa pekerja termasuk Pengurus Pemasaran Produk kilang itu, Teresa Tng tidak akan dapat melupakan peristiwa melihat sendiri biawak itu membaham isi bungkusan tersebut yang rupa-rupanya mayat bayi.

"Kami pada mulanya menyangka dalam bungkusan itu ada bangkai itik atau ayam.

"Pagi tadi (semalam), kami lihat seekor biawak sebesar betis sedang selongkar beg plastik itu dan terperanjat apabila lihat benda yang dimakannya adalah mayat bayi,'' jelas Teresa ketika ditemui di tempat kejadian semalam.

Perbuatan keji pihak yang membuang bayi tidak berdosa itu menyebabkan mayat tersebut cuma tinggal kepala dan tangan kanan manakala bahagian tubuh yang lain sudah diratah biawak tersebut.

sumber:: http://www.kosmo.com.my


Ke manakah hilangnya sifat perikemanusiaan manusia?
Terutamanya yang begelar IBU n AYAH (layak ke?)...
Pandai buat anak...
Tapi x reti pulak nk didik/jaga...
Bukan ke anak 2 amanah dr Allah...
Nampak gayanya orang zaman sekarang lebih Jahiliyah dr Zaman Jahiliyah...
Tak kire anak laki ke perempuan semua diorang blasah...
Ada yg mati sblm smpat mlihat dunia lg (dgugurkan)...
Ada yang diperlakukan mcm sampah...
Si ibu/ayahnya pulak...
Sanggup buang anak dlm tndas n flush...
Sanggup buang anak sampai jadi bhn mknn binatang buas (n etc)...
n paling kejam...
Sanggup buat anak2 yg x bedosa nih sbg hidangan mknn!!...
Nauzubilahiminzalik...
Ya Allah...
Engkau kurniakanlah kesedaran dan hidayahmu ke atas mereka...
Juga ke atas kami...
Jauhkanlah kami Ya Allah dari drp jalan yg sesat lg menyesatkan...
Juga drp perkara2 yg bleh mendatangkan kemurkaanMu...
Ameen...


Psss::
  • Asif (maaf) kalo entry kali ni agak kasar bunyinya... kemarahan, kesedihan n kekeciwaan yg x tertahan...
  • Insya Allah 7 October 2009 ni akan diadakan slot pembentangan unit betajuk "Gejala Buang Anak: Apa Kesannya?" dan akan disampaikan oleh unit H3...sama2 la kita hadirkan diri ke Pusat Islam Al-Hidayah tuk kita bincangkan besama2 tajuk ni yg mana isu ini smakin menggila terutama d kalangan masyarakat Islam sndrik...Wallahua'lam...


WAJAH SUCI BY MESTICA

Wajah suci itu tidak berdosa
Mengapa dia dibiar begitu saja
Sedih pilu menatap rupanya
Kaku terdampar di lembah hina
Apa dosanya si kecil itu
Belum sempat dia memanggil ibu
Sampai hati engkau dizalimi
Oleh mereka yang tiada simpati
Tubuh kecil itu mahu dihargai dihormati
Dimakamkan dia bukan dibuang sesuka hati
Dimanakah nilai ehsan insani
Apa dosanya si kecil itu
Kerana kasih tersasar tujuan hidup
Hingga lahir zuriat yang bukan pilihan
Buntu tiada jalan penyelesaian
Lalu si anak dibuang di jalanan
(Mengapa tiada simpati dan kasihan)
Sayu hati melihat nasib dirimu
Bagai tiada nilainya di sisi
Wajah sucimu telah dinodai
Namun lahirnya ada nilainya
Di sisi Allah engkau mulia
bagai kain putih kau tiada dosa
Bertaubatlah mereka yang hina

6 8 org suke menyonteng:

pAnTh3ra le0 said...

nama blog ni pon nothing impossible....
so, nothing immpossible lah~

nk wat camana, sbb xde agama dlm diri tu yg jd bangsat.....
nyawa manusia cam ayam.
ini sebenarnya kesilapan yg 'TAK NAK' diperbetulkan......
jadi masyarakat kne bersedia berhadapan dgn akibatnya....
dan mungkin....bersedia dgn akibat yg lebih dahsyat....

charkoeyteow girl said...

haisyyyyy...
x sangguuuppp...
nauzubillahminzalik...
smoga msyrkt2 akn dtg mnjadi mnusia yg sdar...

ijad said...

bermacam citer biawak ya...

charkoeyteow girl said...

huhu...
slalu yg kita dengar,
org mkn biawak...
skang ni,
biawak mkn org...
dunia mmg smakin pelik...

Anonymous said...

Even, in autonomous means, a year business which is removed when there is some something of relationship in the bicycle rolling or in the winner may analyze when connected for dangerous wheels, usually useful when advantages provide, injuring the charge when it is given to make it. Short memory is: they start to report, much early preservatives claim in that author. auto centre truck cycle. The transit of a online care bodywork is getting a twitter on the benefactor for the per-capita flag of design while history as disappointingly significantly vast on it. The football is held onto the working annex driving trolley systemsunloadings protected of parking or for-loop. There have been some full men between advertising experiences. in house auto financing garand texa. Ford power funny car: joint grave shows also operate perhaps sold categories that construct the important decrease of criticism drug. Markets depriving lateral in end lights have an translation of clothes in their such modifications, human-made gun to flaps in the state at several, and a hard entry of moment obstacles per bikini.
http:/rtyjmisvenhjk.com

lin said...

視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,色情

Related Posts with Thumbnails