Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Friday, September 4, 2009

SPECIAL ENTRY 4 P.LONG

Bismillahirrahmanirrahim...

pic ni je yg ada dlm simpanan...act my p.long sgt ensem ye...hehe...

Ini adalah p.long saya...nape saya wat entry tntang p.long saya?sbb dia bgitu istimewa d ati saya.. saya tesentuh ati bla dia menawarkan diri tuk antar saya balik ke mktb ari rabu yg lps...alkisahnya saya x bape chat cuti aritu...food poisoning agaknya...jd, dpt la mc smpai ari rabu...pd mlanya nk nek bas...tp p.long beriya2 nk antar jugak sbb tkut sy skit prut tem nek bas nnt...waaaa~ tharunya...sbnarnya sy x suka ssahkan p.long sbb p.long da dkira golongan veteren...heheh...da 60an kalo x clap...tp memandangkan p.long begitu besungguh nk antar, jd saya trima jugak lah...padahal, Alhamd, spanjang jln nk ke mktb aritu, x de rasa sakit prut pn...hihihi...anyway, time kaseh ye p.long... =)


antra lain jugak yg mmbuatkn sy teharu, spnjg cuti n bepuasa d umah, almost evryday p.long antarkan bubur lambuk kt umah sy...kalo dia x dpt antar pn, dia suruh la saya ke or sesapa g amek kt umah dia (x jauh sgt pn umah p.long dr umah sy)...oh, thanx so much p.long...mcm tau2 je i leb bubur lambuk sgt2...huhu...


act, bnyk lg kebaikan p.long kt saya n family...bg sy, p.long umpama ayah ke-2 slps arwah ayah...p.long begitu amek berat pasal keluarga saya...n sy nmpak p.long mmg sorg abg yang sgt betanggungjawab kpd adek2 dia (mak sy antra adek2nya yg betuah e2)...mak slalu pesan kat saya n adek bradek yg laen...kalo da senang esok, jgn lupa kt p.long...insya Allah, kmi x kan lupakan p.long...


even p.long da 60an, tp dia masih kuat n betenaga...p.long saya ni rjen bejalan...rjen g msjid...n ramai sgt kwn...sbb dia pramah & baik ati...n satu yg mahal pada p.long adalah lawak jenakanya...dia slalu wat lawak yg fresh2...bes kalo dengar p.long becakap...p.long da besara, tp dia bukn jenis yg suka dok saja kt umah...dia ada ternak ayam belanda n kambing kt kampung umah arwah tok n tok wan (sape nk bli bleh la kontek dia..hehe)


finally, juz want u 2 know, dlah kagum sgt dgn p.long...n kami satu fmly sayang p.long... =) hrpn kami smoga p.long dbrikan ksihatan yg baik oleh Allah n kami sntiasa doakan segala yg terbaik tuk p.long n fmly...


Wallahua'lam...


p/s: sory ye lama x ngupdate...kpala asyik memikirkan essemen8 n beberapa pkara lain yg perlu d aulakan...tp skang essemen pn da submit..tnggal satu je lg...bleh la tumpukan pd bbrp pekara pnting yg lain, temasuk blog kesayangan neh...ngeh3...

2 8 org suke menyonteng:

Sitisifir10 said...

Owh..paklong mu abah ku....wuwuwuwuuuu..apsal aku sll gado sama dia aaa??

charkoeyteow girl said...

ish...
no answer maa...
huhu...
nape ayong slalu gado sama p.long aaaa?
gado2 manja kowt...
kan3?

Related Posts with Thumbnails