Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Thursday, March 11, 2010

MARI! MARI! AIR FREE! AIR FREE!

Bismillahirrahmanirrahim..


Hari ni hari sukan..
besssss..
sebab saya masuk 100m n dapat nombor satu..
APA???
TAK PECAYA???
haha..
memang patut kamu x pecaya..
kalo saya masuk sekalipun..
x mustahil saya dapat nombor satu taw..
TAPIIIIII...
nombor satu dari belakang la..
haha..
[hoi, apa ni? mengutuk diri sendiri]
errr..
maaf diri sendiri..
saya x sengaja..
heeeeee~


tahun ni x tahu kenapa..
saya kurang semangat kesukanan sikit..
x macam tahun lepas..
walaupun saya x tepilih sebagai atlit..
T__T [eceh, ape hal nak buat muka sedih]
tapi petang-petang saya turun jugak untuk mensokong rumah BAYAN...
BAYAAANNNN..seeehhhhhh...!!!
tapi tahun ni sekali pun saya tak turun..
atas sebab2 tertentu n tak tertentu juga..
sshhhhh..
http://www.emocutez.com
jgn bgtau ketua haaa~


hari ni saya n beberapa kawan jadi bisneswoman/man..
ceceeh~
jual air n nugget je pun da nak declaire diri sendiri jadi bisneswoman..
heheh..
tapi ok what..
serve mknn tuk orang yang kelaparan n kedahagaan..
besar pahalanya..
tp serve ni serve bebayar la..
hek hek..


Alhamdulillah..
sambutan sangat menggalakkan..
trimas kepada semua pembeli ya..
cuma air rebina je yang x abes..
itu pun x banyak..


jadi, saya dan kawan2 telah sepakat untuk bagi air free dekat sape2 yang kedahagaan air..
walaupun ada potensi untuk orang beli..
tapi kami bagi free jugak..
masa cakap "SAPA NAK AIR FREE???"
pakat serbu nak air free..
haha..
seronok tengok depa hepy dapat air free..
rasa memang puas hati..
harapnya depa pn senang hati la ya..


e'eh..
tetiba tringat kat sorang pak cik ni..
jap eh..
saya nak godek2 laptop ni nak cari gambar dia..


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


haaaaa..
jumpa dah..
yeyyeee, yeyyeee..
oppss..
i should say, Alhamdulillah first..
haih~


ni diaaa..




gambar ni saya snap masa kat stesen bas parit buntar..
tem tu gi beli tiket bas nak p mana ntah..
errrr..
bukan nak citer pasal tiket bas atau destinasi cinta yang dituju..
kita nak cakap pasal pak cik tadi..
ya, oleh itu mari continue..
saya tengok je gelagat pak cik tu dari dalam keta..
sambil hati kat dalam ni cakap..
"Apa dia nak buat eh? buang atau bagi kat orang?"
n hipotesis awal saya tepat sekali..
pak cik tu buang air tu..
bukannya nak su'udzun [buruk sangka]
tp keadaan macam ni macam dah biasa dalam kalangan orang kita..
dalam kes ni..
tak patut kan pak cik tu buat macam tu..
sedangkan ramai orang yang duduk2 depan gerai dia..
daripada bagi longkang minum..
baik bagi manusia comelmacamsaya minum..
baik dia offer dulu..
"SAPA NAK AIR? SAPA NAK AIR?"
baru la comel sket perbuatan tu..
ini buang terus..
ada 4 bekas air semuanya..
rugi, rugi..
saya pun satu
[ye la..kau mana menjalani belahan dedua nak jadi dua]
bukannya nak gi tegur..
huuuu~
harap membenci dalam hati je la..
itu la selemah2 iman..
lemah btol iman i..
wuuuuuuuuu~
T____T


disebabkan sedih..
saya pun da malas nak tulih..
chaw..
http://www.emocutez.com



bak kata en. khairul anuar:
BETULKAN yang BIASA
BIASAKAN yang BETUL



firman Allah:
“Sesungguhnya orang yang membazir itu adalah saudara syaitan.”
(Al-Isra': 27)



Rasulullah S.A.W telah bersabda di dalam sebuah hadith:

“Barangsiapa di antara kamu yang melihat sesuatu kemungkaran,
maka hendaklah dia mengubah dengan tangannya (kekuasaannya),
jikalau tidak berkuasa hendaklah mencegah dengan lisannya,
jikalau tidak berkuasa juga,
hendaklah mencegah dengan hatinya
(membenci kemungkaran itu),

dan ini adalah selemah-lemah iman.”


p/s:
# thanx a lot to nadia, mus, nik, kak ct n beberapa lagi orang2 yang sangat sweet yang telibat sama menjual utk Biro Agama..tetiba plak hampa kena jadik bidan terjun no~ huhu..semoga Allah membalas jasa kalian..
#eh, kata td nak chaw?? errr..baiklah, baiklah..nak pegi la nih..

0 8 org suke menyonteng:

Related Posts with Thumbnails