Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Sunday, January 10, 2010

MENANGIS LAGI..


Ya Allah..
Kenapa aku rasa lambat sangat masa berlalu..
Baru je balik maktab..
Tapi rasa macam da berbulan, bertaun lamanya..
Aku sendiri x perasan..
Rupanya baru seminggu aku kat cni..


Ya Allah..
Biar lah masa berlalu dengan cepat..
Aku rindu jumpa mak..
Rindu segalanya tentang mak..
Aku rindu mak..
T____________________________T


Ya Allah..
Aku sering terpikir..
Di antara orang lain..
Kenapa aku yang Engkau pilih??
Kenapa aku ya Allah??
Aku masih merangkak..
Baru belajar untuk bertatih..
Tapi kenapa aku yang Engkau pilih??
Aku cuba untuk positif..
Setiap apa yang Engkau tetapkan pasti ada hikmah tersendiri..
Pasti Engkau mahu aku untuk menjadi insan yang lebih baik..
Lebih baik..
Dan terbaik..
Terima kasih ya Allah kerana memilihku..
Aku cuba untuk positif lagi..


Tapi..
Ada kalanya..
Aku rasa sangat lemah..
Aku rasa sangat tak berdaya..
Walau bibir sering terukir senyuman..
Namun hati ini..
Hanya Engkau yang mengerti..
Kekurangan yang ada pada diri ini..
Membuatkan aku tawar hati..
Aku TAK SUKA jadi orang yang LEMAH..
Aku BENCI perasaan itu..
Tapi kenapa ia selalu hadir??


Ya Allah..
Kuatkanlah aku..
Tabahkanlah hatiku..
Jika ini jalanku..
Bantulah aku ya Allah..
Bantulah aku agar dapat menjalankan tanggungjawab dan amanah ini dengan baik..
Jauhkan lah aku dari rasa futur..
Aku tidak mahu menjadi golongan orang yang tersisih dari jalan dakwah..
Sesungguhnya hanya Engkau tempat aku mengadu dan memohon pertolongan..
Bantulah aku ya Allah..
Bantulah aku..
Aku mohon dengan sangat..
T_______________________________T


Hari ni..
Aku rindu mak lagi..
Aku rindu mak..
Aku sangat rindukan mak..


~end~


2 8 org suke menyonteng:

ninim said...

belajar lah berjauhan
kan bukti kasih itu ialah pengorbanan
dah semakin dewasa
belajar rajin2

charkoeyteow girl said...

bukan itu masalah yg sebenar2nya..
act, ada masalah lain lagi..
doakan la kami kuat ek..

kak aini smkant ke nih?
kan3? (0_o)

Related Posts with Thumbnails