Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Sunday, January 17, 2010

PAPADOM - NYUM3~

Bismillahirrahmanirrahim..



PAPADOM..semalam tengok citer papadom [ye, silakan kata saya ketinggalan bas zaman saya tidak marah] ramai orang kata citer 2 bes..orang yg kata..bukn sy kata..apa kata saya? saya kata citer ni ok-ok loo~ nak kata bes sangat x..nak kata x bes pn x..sbb itu saya kata ok-ok loo~ [kenapa bnyk sgt kata?ini yg aku nk marah!] http://www.emocutez.com



kesimpulan saya pasal citer PAPADOM:


KESIMPULAN 1

si bapak telalu caring pasal si anak..bukan x bagus..bagus lah kan..tp dalam dok caring 2 si bapak dah miss the most important thin' iaitu DIDIKAN AGAMA..sbg contoh; bab PAKAIAN..sepatutnya dr kecik lg si bapak kena suruh anak dia tutup aurat..tp ini da beso panjang pn relax je g skola pakai skirt..patut ke? mari beganding bahu ckp "tak patuuuuttt" yeah, trima kasih..


bukan ape, org laki ni tanggungjawab dia besar..nnt kat akhirat kamu2 sumer akan dipertanggungjawabkan ke atas ISTERI kamu, ANAK kamu, IBU kamu dan ADIK/KAKAK kamu.. kalo la nnt kaki kamu selangkah dah nak masuk syurga..tp tiba2 salah sorang dr golongan wanita2 sprt d atas td 2 ckp.."JANGAN! JANGAN BAGI DIA MASUK SYURGA..SEBAB MASA KAT DUNIA DIA X AJAR/SURUH AKU TUTUP AURAT PUN" [ini contoh ayat saja] haaahambek..kan rugi..kena pulak dihisab sekali lg..


n kepada kaum wanita..jangan la berasa lapang dada..kita pn x kan telepas mcm 2 saja..ingatla, Rasulullah kata wanita paling ramai menjadi penghuni neraka..kenapa? tepuk dada, JANGAN tanya selera..nnt kau asyik nak makan laksa..tp tanya la iman kamu2 semua..tumpang lalu, peringatan ni bukan utk kamu2 saja..tp utk diri sendiri juga!


Firman Allah S.W.T:
"Hai anak Adam! Peliharalah diri kamu serta ahlimu dari api neraka di mana bahan pembakarnya ialah manusia, jin dan batu-batu''
(At-Tahrim:6)


KESIMPULAN 2

citer ni telah membuatkan saya begitu teruja nak makan papadom smpai beraksi "nak jugak..nak jugak makan papadom" http://www.emocutez.com depan rumet..haha..EXAGGERATION btolla..tp memang sungguh tringin sesangat nak makan papadom.. Alhamdulillah, my rumet yg chumil sikit 2 sangat memahami rumet dia yg chumil banyak ni [aku la 2..haha..sesekali nk masuk troli tolak sendiri] ni apa yg dia tulih kat blog dia

Pagi tadi aku berjaya melawan kemengantukkan aku. Haha. Dapat gak aku braekfast nasi lemak ari ni. Dah lame kot x g makan kat kedai 2. Lagipun Lah kempunan papadom lepas tengok cite PAPADOM ari 2. Hak2. Cian die. Mule2 td aku malas gak nak p. Tapi pikir2 balik cian plak kat Lah kalo x p. Kempunan kot. Nanti die g kat batu belah batu bertangkup x ke susah. Hik2.

owh, tenkiu syg [blueeekkk] kerana memahami..jd pagi ni kami pn secara duet bejalan kaki ayam ke kedai makan kat depan maktab ni utk memenuhi kehendak perut..huhuhuhuwaa, x sabar nak balik umah jumpa mak semestinya..pas2 nk masak papadom banyak2 n bawak bekal dtg maktab..krup..krup..krup..nyum2~ http://www.emocutez.com


ku dambakan papadom itew..soooooo~ lovely (do it adorably)


ok lah..smpai cni dulu..nk sambung tdo sambil mimpikan PAPADOM pulak..aiyookk..sudah parah ini budak..haha~



p/s: td 1st time makan malam kat kafe asrama dgn rumet n jiran bilik..mee tomyam RM3? mee bandung RM2.50? mcm nak pengsan tengok harga tp tak jadi pengsan sbb kesian kat rumet n jiran bilik kalo saya tepengsan [?] kenapa murah sangat p.cik? rasa mcm nk bayar lebih tapi x jadi jugak sbb duit dalam dompet pn nipis je..hihi..apepn, p.cik kafe, u'r soooo generous n smakin chumil d hati saya~ smoga Allah melimpah ruahkan rezeki p.cik sekeluarga..ameen http://www.emocutez.com

0 8 org suke menyonteng:

Related Posts with Thumbnails