Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Monday, September 21, 2009

EDISI RAYA - episod 1

Bismillahirrahmanirrahim...

saja suka suki nk share dgn korang pasal raye dis year...layan je la eh...hek3...cter d mulakan dgn ari teakhir umat Islam bepose...sab2 pg2 lg saya ngan kakak kuar pekan prt buntr g bli pesiapan nk raya temasuklah baju raye (dis year bli yg redy made je lor) eheh...kena kuar awal sbb jalan jem nnt...almaklumla, rmai org suka shopping las minit coz bnyk sale...tmpt 1st yg sy n kakak serbu adalah kedai baju SAFI COLLECTION..da bejet dah...kalo g cni mst dpt murh sbb 2 kedai kwn saya dr skola rndah lg (sep bajet..ahah)...mst bg diskaun punye maaa...hek2...n sprt yg dijangkan, dpt la diskaun...sy amek tudung selai je...nk pdnkan dgn jubah yg bli kt gm b4 balik ritu...dsbbkn x de baju yg bekenan kat ati (nk bli baju yg match dgn tudung yg da sedia ada...sep bajet...ahah), so saya n kakak pn jenguk la kt kdai len plak...

harga tudung ni saya dpt dlm 20 inggit lebih je...

see?crowded ngan batu n sulaman...kalo salihah mntk lebih pn saya sanngup byr...

lalu je depan SAFI COLLECTION bhg kasut2, stop jap dlu...hehe...em, kasut raye x de lg nih...saya ada satu je sandal...kalo kt maktab, sandal 2 la g bli mkn, g surau, g outing n g memana je la...pe salahnya bli satu kan? ;p akhirnya, dpt la sepasang kasut raya...n, dpt gk diskaun...bes3! thanx salihah n family =D

simple jek tp sedap mataku memandang

den, g plak kedai HJ. FAUZI COLLECTION...hj. fauzi ni adek bradek dgn hj. safi...kalo prasan kt prt buntar blakang BSN, sepanjang2 kedai 2 adalah milik org Islam n atas perusahaan hj. fauzi n keluarga...kebetulan kdai 2 pn kdai kwn saya jugak (spupu salihah)...ngeee...tp sygnya x de jumpak bju yg bekenan...haisyyy...kena g meredah tmpat lain la plak...anyway, bes jumpak fatin...taun lps kta x wat pn reunion dak SKPTM+SMKANT kan?kta wat la taun ni eh...mish u ol soooo~ much! masa nk kuar dr kedai 2, teserempak plak ngan teacher wan faezah (teacher kt smkant...tp x penah ngajar saya pom)...sembang punya sembang, den bru tprasan g panggil dia 'puan'...sbb da tebiasa panggil kt lect puan kan?ptut la rasa cm pelik n semacam je...hek2...hmmm...hantam je la labuuu...as long as panggilan 2 x de la lari dr rasa hormat kta kt cikgu kta sudeh, kan...

skang ni saya n kakak nk g serbu kdai depan hj fauzi ni plak, SALIMAH COLLECTION (sederek dgn BSN 2)...harap2 sgt ada yg bekenan...coz saya ni jenis yg x suka shopping sgt...kalo da dpt apa yg nak, trus nk balik...kalo x, nnt kang mcm2 nk bli...ni pn salah satu cara utk kta sep bajet jugak...hek3...carik punya carik, tba2 tenampak...eh, mcm match je dgn tudung pepel i 2...tngok sket harga...hah?60 inggit je...bleh thn harganya...nk test la...waaa, orait2...comey gak (dtujukn kpd baju e2)...kakak pn on je kalo saya nak bli...Alhamd, legaaaa...pasni da bleh balik...hooreyyy!

kain dia ala2 kain batik...smntara x de lg baju btik yg nk kna pakai stp ari khamis, kire bleh la pkai dulu baju ni...tangkap muat...heheh...

halamak, kakak ckp pasni nk g econsave jap...nak bli brg2 nk wat kueh raya...aduhh...hmm, x pe la...nnt kueh raya 2 aku pn nk mkn jugak...jom laaa...i ikut je...da bli itu ini, serba mak nenek, kami pn g bayar kt kaunter...eh, mcm kenal la laki yg dok depn kami nih...tp d mana ya?emmm3 (smbil urut2 dagu) haaa...ingt dah...anuar hasin yg masuk akademi Al-Quran 2 n merangkap senior saya jugak tem kt SMKANT dulu...tp x de la rasa nk mntak otografp pn...senyum gitu2 je...ye laaa...dia pn manusia biasa jugak kan...tp dpilih Allah utk dberi kelebihan n nikmat pandai betaranum dsb...smoga dia istiqamah dgn imej dia yg mcm 2...hokeh, kmi nk berangkt balik...tp, saya sruh kakak singgah longwan jap...kejaaap je...ngeh3...nk bli inner tudung coz tudung yg nk pakai tem raya nnt quite jarang...da jumpa, rembat dua lai, bayar n balik! =D

act ni tudung ikin...tp pas gunting bhg yg keras 2, bleh la dikire sbg inner...tangkap muat jugak...hek2...murah jer taw...selai 2 inggit...huuuu~

ptg 2, kakak trus wat kueh raye...smgt btol...yg mak plak, wat ketupat, rendang n gulai ayam piru (amek kt p.long coz p.long ada bela ayam piru n kambeng kt kg)...saya?tlg tngok2 je la...n tlg pape yg ptut...hek3...ada jugak tlg mak wat ketupat...tp ssah la...sbb saya kidal...org spatutnya sumbat pulut 2 ngan tgn kanan n pegang daun palas ngan tgn kiri...dsbabkan saya kidal, jadi saya lebih slesa kalo sumbat pulut ngan tgn kiri n pegang daun palas ngan tgn kanan...tp x kan nk sumbat pulut ngan tgn kiri kan?erk...cam x sesuai je...so, kene la cuba wat mcm mak...tp kekok sgt...saya bru wat dua, mak da habes wat sumer...haha...x pe la...nex year bleh try lagik... =) so, da x de keje nk wat, saya g la basuh baju2 raya sumer...

kueh raya petama da siap

kueh raya kedua otw

taraaa...perisa nescaffe...

rendang pn da siap...huhu...

gulai ayam piru da menggelegak 2...

mlm 2, pas isya' mcm biasa la...isi kueh2 raya dlm bekas...takbir pn da bekumandang dlm tibi... syahdunyaa...tringt plak kt arwah abah...isk3 ='( dah3...jgn sdeh2...x baik...

kueh raye 4 dis year

hmmm, baju raya sumer x kering lagik sbb ptg 2 hujan sgt la lebat...so, tepaksa la hangkut sumer sidai dlm umah...bukak kipas laju2...hrp smpat la kering sok pg...huuu~ n pas abes wat sumer2 tu...trus Zzzzzzz...


0 8 org suke menyonteng:

Related Posts with Thumbnails