Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Tuesday, November 17, 2009

CT CHAIYOK! \(^o^)/

Bismillahirrahmanirrahim...


Entry ni ditujukan khas buat adek cedaleku, Siti Nurhaliza...eh, bukan...Siti Nabihah (yeah btoll) yg akan menduduki SPM mulai arini till 16 aribulan...Patut la smlm dok tringat kat dia...nk antaq msg x boleh sbb no pon da tedelet..ini sumer angkara sony ericson ku yg membuat onar bru2 ni..habes melayang 80 hengget semata2 tuk repair n format...uhuk...sabo je la...naseb engkau cumil ke aku yg sengkek http://www.emocutez.com kalo x da lama aku tukar yang baru...


Xpe la…kalo tukar nnt x larat lak nk dengar ayat sedeh c sony nih…jgn x tau…nset sony ni pandai majuk n wat ayat kesian dow…ayat kesiannya lebih kurg bebunyi camni…

Nama aku ialah Sony Ericson K530i. Aku diperbuat daripada besi dan seumpamanya. Aku mempunyai badan berwarna merah dan hitam yang berkilat. Aku telah dipasarkan di sebuah kedai komunikasi di Pusat Bandar Parit Bundar. Pada suatu hari, ada seorang perempuan yang comel (?) datang untuk membeliku. Aku bertuah kerana mempunyai tuan yang sangat menyayangiku. Namun, lama kelamaan aku sudah tidak dapat berfungsi dengan baik. Badanku mempunyai banyak kesan calar dan tidak berkilat lagi. Tuanku juga tidak menyayangiku lagi dan bercadang untuk membeli telefon yang baru. Aku berasa sangat sedih dan berkecil hati. Ini lah riwayat hidupku bergelar Sony Ericson K530i.


Haaa…kan ke panjang ayat sedeynya…smpai tehasillah sebuah karangan autobiografi (cam blaja skola rendah dulu) huhu…jgn rsau ye nset…aku x kan beli yg baru punye…smpai la aku da ada duit nnt, bru aku tukar…hahaha… http://www.emocutez.com


Eh, apa kena mengena nset dgn tajuk d atas…sprt ada yg x kena bukan?ye, mmg x ada kena mengena…kalo mcm 2 mari kita kenakan dia…errr (?) http://www.emocutez.com


Ok, smlm ct ada antar msg kat nset sony e2...

K. Dla, esok Ct da nak exam SPM…
Doakan Ct dpt buat yg terbaik n dpt result yg baik …
Doakan ct yurp… =)


Ada penggunaan REPITISI d c2…taukah apa e2 repitisi? repitisi adalah pengulangan kata d awal ayat (tgn kanan tepuk bahu kiri sbb pndai jawap =D) bla ada repitisi, ia membawa maksud penekanan d c2…jd, sudah semestinya saya akan mendoakan kejayaan adek sedara saya 2…juga kpd sumer yg sedang memduduki xm…temasukla yg nk menjawab xm kusus kawen (aik?) http://www.emocutez.com


Saya sebenarnya bangga dgn adek sedara sy (juga dgn cucu2 arwah wan Mahmud n tok Maznah yg lain) dia slalu dpt result yg baik dlm xm sbb dia sgt rajin…org rajin slalunya bejaya…


Hipotesis: smakin rajin seseorang itu, smakin tinggi potensi untuk dia bejaya


Ya btol! sy sangat stuju…


Orang Cina ramai yg bejaya bukn sbb otak mereka bleh simpan memory 1tera, tp sbb mereka rajin…saya ada bukti mengatakan begitu…

Bukti 1
Lokasi: mtrx kola nerang

- lect bio sy, cekgu Sariah (rindu cekgu..uhuk) penah ckp. Masa dia mengajar kt Mtrx Negeri 9, studnt dia slalu dtg betanya kalo ada yg x paham dsb…especially student Cina (see?) knapa cekgu Sariah ckp mcm 2? Sbb mtrx kola nerang adalah 100% org melayu n bumiputra… dan sgt jarang+sikit studnt g jumpa cekgu utk betanya (temasuk penulis)

Bukti 2
Lokasi: dekat water cooler

- masa nk xm bru2 ni, lebih kurg 2 minggu b4 xm, sy teserempak dgn Stracy, studnt h9 major maths. Dia antra slh seorang plajar pndai dlm kelas 2…

Saya : hai stracy. Amek air ke? (nape suka tnya soklan mcm mata rabun 2 batu? Haisy~)
Stracy: ha’ah (smbil tesenyum dgn manisnya)
Saya : da mula wat revision ke?
Stracy: owh..mestilaa…da nk periksa ni (dengan yakinnya…see?)
Saya : ha’ah..da nak periksa…
Stracy: awak da study?
Saya : Emmm (sambil tesenyum mcm kerang wangi)
Saya : Stacy, all da bes ye…
Stracy: Okey, awak jugak…babai…

*masing2 membawa haluan masing2*


Cukup la 2 bukti ni yg dialami sndri oleh penulis *kalo ada sesapa yg menambah bukti kes silakan ye*


Kesimpulannya: usaha scr gigih (rajin) + doa + tawakkal = secret of success


End of story,


CT…All da bes…K.dla tau U can do it…I’m proud of u…smoga bejaya mengejar cita2 kamu utk menjadi seorang nutrisionist or ahli forensic yg bejaya…aja2 fighting! \(^o^)/

5 8 org suke menyonteng:

Fathiyah said...

adik akak yg second last pun amik spm dis year.dia mcm rilex je.kte plak yg ssh hati.

pencaricintaIlahi said...

hmm...adik sya pn xam jgk...

charkoeyteow girl said...

>>k. fathi
adek k.fathi mcm sepesen ja ngan kami dulu.. ;p
tp skang ni kami da rajen sket..
hehe..
bla umo makin meningkat ni, kesedaran+kerajinan pn turut meningkat..

hipotesisnya: semakin meningkat umo, semakin meningkat tahap kesedaran dan kerajinan seseorang itu..

haha..
suka ati je wat teori sendri..
niwey, smoga Allah mmpermudahkan adek k.fathi jwb xm n bejaya dlm ape jugak yg dia ceburi..
ameen =)

charkoeyteow girl said...
This comment has been removed by the author.
charkoeyteow girl said...

>> pencari cinta Ilahi
fatin, smoga adek fathin dberi kemudahan sms menjawab xm..

manjadda wa jada..
wa man hasola hasada..
[tol ke pepatah nih?cam semacam je kami tulis ;p]

Related Posts with Thumbnails