Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Sunday, November 1, 2009

EXAM MODE

Bismillahirrahmanirrahim...

Hmmm..pejam celik pejam celik, sok dah mula pn exam...dug dag dug dag hati nih...da besedia ke aku? http://www.emocutez.com rasanya not 100% yet...ada lagik mende yg x cover...huhuuu~ mcm ni la aku...stp kali nak exam x penah nye nak get redy...tabiat yg susah nk buang dr zaman skola lg...huk2...ni bru soklan exam kt dunia...da tau silibusnye pn tp x redy2 lagik...mcm mn plak ngan exam kt 'sana' nnt? http://www.emocutez.com tepuk dada tanya lah iman...


Paul Getty, sorang bilionaire US ada bekata, tuk bejaya kita kena buat dua pekara besar:


  1. TETAPKAN SATU MATLAMAT BESAR
  2. MENCAPAINYA DENGAN PENUH KEBERANIAN

amek contoh tuk exam kali ni...let say kalo kita taget tuk dpt 4 flat...jadik, kita kena btol2 usaha tuk achieve taget kita tuh...x kire watever hapen...trikat ngan t/jawab laen ke hape...yg penting, kita da usaha sehabis baik da cukup usaha ke aku neh?...n stp usaha yg kita buat 2 hndaklah diiringi ngan doa+tawakal...



Allah SWT Berfirman "Dan, apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah) bahawasanya Aku adalah dekat, Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepadaKu, maka hendaklah mereka memenuhi (segala perintah) Ku dan hendaklah mereka beriman kepadaKu, agar mereka selalu berada dalam kebenaran." (Al-Baqarah:186)


tp, kalo kita gagal, jgn la sesekali kita futur...juz think positive...stp yg belaku pasti ada teselit 1001 hikmah...Allah Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...He knows da best thing 4 us...kdg2 gagal 2 perlu sbg alarm utk sedarkan kita yg mn kita ni hanya manusia yg lemah...kalo kita ni bejayaaa je, tkut2 nnt kita jadik mcm Qarun...lalai dgn nikmat kekayaan n kesenangan hingga kufur kpd Allah...Wanauzubillahiminzalik...


Kalo kita gagal, cpt2 la kita refresh...sekecik2 kegagalan adalah pintu menuju kegagalan yg lebih besar...so, jadikkanlah kegagalan itu sbg petrol utk membakar enjen smgt kita utk trus bejaya, bejaya n bejaya...insya Allah...

Allah SWT Berfirman "Dan, janganlah kamu bersikap lemah dan jangan pula bersedih hati". (Al-Imran:139)


Last but not least, sbg renungan besama:


kejayaan x kan tecapai kalo kita hanya mengharapkan kpd naseb


tuk bejaya, matlamat kita kena jelas, brani mencapainya n beusaha tnpa putus asa


yg plg penting, walau kita hebat n pndai cemana pn, kembalilah kita kpd Rabbul Jalil...jgn kita sombong n mendabik dada...mohon lah kpd Allah dgn penuh rendah diri n bertawakkal...sesungguhnya kita hanya manusia yg lemah dan hanya Dia tmpat utk kita memohon n meminta petolongan...


.::SLAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN::.
.::MA'ATTAUFIQ WANNAJAH::.
http://www.emocutez.com


Inginkan mutiara selamilah lautan,
Inginkan bahagia tempuhilan penderitaan,
Inginkan kejayaan relailah pengorbanan,
Ketahuilah setiap kepahitan itu sebenarnya terkandung 1000 kemanisan...


Wallahua'lam...

2 8 org suke menyonteng:

Fathiyah said...

good luck & all da best!!! ;) chaiyo!

charkoeyteow girl said...

kak fathi...
sy da medeka...
so happy...
lalalalalaaa~ ;)

niwey,
tenkiu dear... =)

Related Posts with Thumbnails