Pandangan mata selalu menipu, Pandangan akal selalu tersalah, Pandangan nafsu selalu melulu, Pandangan hati itu yang hakiki, Kalau hati itu bersih…

Hati kalau 'terlalu' bersih, pandangannya kan menembusi hijab.. Hati jika 'sudah' bersih, firasatnya tepat kehendak Allah.. Tapi hati 'apabila' dikotori, bisikannya BUKAN lagi kebenaran…

HATI TEMPAT JATUHNYA PANDANGAN ALLAH, JASAD LAHIR TUMPUAN MANUSIA...

UTAMAKANLAH PANDANGAN ALLAH DARIPADA PANDANGAN MANUSIA...

Pliss klik2 here.. tenkiu :)

Followers

::LANGKAH TERCIPTA::

Thursday, February 4, 2010

PADPRIK..PADPRIK..

Bismillahirrahmanirrahim..

Nampaknya sudah sekian lama dapur cik dla tidak berasap..adakah ini bermakna cik dla on diet? oh, tidak juga..on diet sikit je..eheh..yg sebenarnya mmg sudah lama tidak menjengah ke dapur.. al-maklumla bla kembali ke maktab, sudah ada orang yang sudi masakkan..hari2 pulak tu..untungnya badan..eh, bukan..untungnya perut..hanya guna jari tunjuk nak makan itu nak makan ini, terus dapat makan http://www.emocutez.com tp tidak semudah itu sbb terpaksa korbankan duit ringgit pula untuk sesuap nasi..sadis bukan bunyinya? tambahan pula, duit semakin kering..tinggal masa nak kontang je lg..bila duit dah kontang, makanya hidup juga sedikit sebanyak akan terkontang-kanting..sedikit saja..bukan tekontang-kanting secara banyak sbb duit bukan segalanya..tp segalanya memerlukan duit..setuju??


baiklah, lupakan duit sekejap, mari bercakap pasal padprik..memandangkan tajuk kita harini adalah padprik, maka kena banyak becakap pasal padprik lah, bukan duit..


cepat2 amek pen stabilo dan kertas..atau boleh jugak angkut lappy atau pc kamu ke dapur..saya nak ajar kamu buat ayam masak padprik [eceh~] sangat simple mimple n delices~ [menurut lidah ku..kalo lidah kamu, kamu turut sendiri la ya] haha..ok, x lawak T_T


BAHAN-BAHAN

ayam [half]
sayur [kcg pnjg, carrot, kobis bunga, baby corn]
*3 bijik bwg merang

*3 ulas bwg putih

*cili padi [saya suka spicy jd saya letak sepluh biji]

3/4 btg serai

4/5 helai daun limau purut

1 bijik tomato

kicap manis

sos tomato

sos cili

sos tiram
2 bijik limau kasturi

1 bijik bawang Holland [yg warna putih 2]




CARA-CARA

1. Tumbuk kasar bhn betanda * pastu tumis
2. Katok serai n masukkn dlm bhn tumis

3. Bila bau da naek bas masukkan pulak ayam. Gaul smpai agak2 kering
4. Bila mcm da nak kering
kontang boleh la letak segala kaum kerabat sos n kicap mcm tertera kat atas. mcm biasa kalau rancangan dapur cik dla ni harusnya lah ada kemahiran mengagak2. kalo rasa x cukup hitam legam tambah la kicap. kalo x cukup masam letak sos tomato lebih atau boleh jugak letak buah tomato potong ikut suka kamu yg penting ada ciri2 kesenian. so, sila buat plhn, sos tomato belebihan/gabungan sos tomato n tomato sebijik. plhn d tgn kamu. hanya kamu yg mampu merubahnya. blergh~ sudah, behenti mkn kerepek..nnt kau asyek nk merepek
5. next, masukkan pulak sayur-mayur n daun limau purut

6. kalo x cukup masin, tambah ____ [kamu pasti tau, kan? ;) ]

7. kalo nk bg umph lg perah la limau kasturi
8. ptg bwg holland bulat2 sbg hiasan yg tidak sia2 sbb boleh dimakan, n tadaa..siap!




ini la hasilnya..



jeng3!


top view


side view



p/s: kalo kamu nampak mcm shedap, sila la cuba..err, tumpang lalu..nak buat satu confession boleh tak?


sungguh, SANGAT DELICES! memang harus kamu cuba..saya pn boleh dapat pahala, insya Allah http://www.emocutez.com

5 8 org suke menyonteng:

ijad said...

sedap tu....

charkoeyteow girl said...
This comment has been removed by the author.
charkoeyteow girl said...

emm, agak sedap jugak..
hek hek..
sila sila la cuba ye..
rasanya skil org laki bab masak memasak ni kalah org pempuan..
tabik spring la kat chef wan..
x nak ikut jejak langkah chef wan ke?
eheh..

lin said...

視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,色情

Anonymous said...

Now that we have described discount links of london the one way linking process, how can you get links of london silver websites to link just to you? One answer is that it is links of london sale dependent on your sites content, especially if you links london jewellery have unique content. Other websites will link cheap links of london to you if you have interesting content that links london bracelet compliments their content. The problem is that you london links charms really have to have something exceptional. links of london watches sale One easy way to get a type of one way link called discount links of london rings a back-link. These are links to articles that you cheap links of london necklaces have written and distributed through article directories.

Related Posts with Thumbnails